طراحی لوگو


» تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه ، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است .
اصول حاکم بر قرار بازداشت موقت(18ص) علی ذکاوت 1394/06/07 دسته بندی : حقوق 0

پس‌ از وقوع‌ جرم‌ و اعلام‌ آن‌، دادسرا به‌ عنوان‌ يك‌ نهاد قضايي‌، مكلف‌ به‌ كشف‌، تعقيب‌ و تحقيق‌ درباره‌ جرم‌، مي‌شود. كشف‌ حقيقت‌ و ضرورت‌ وجودي‌ آن‌، به‌ عنوان‌ يك‌ عامل‌ مهم‌ در استقرار »عدالت‌ قضايي‌ و برقراري‌ نظم‌ و امنيت‌ اجتماعي‌ و عمومي‌«، همواره‌ از مهم‌ترين‌ وظايف‌ نهاد قضايي‌ دادسرا در نظر گرفته‌ شده‌ است‌. دادسرا از يك‌ سو در اجراي‌ وظيفه‌ قانوني‌ مكلف‌ به‌ كشف‌ حقيقت‌ است‌

، از ديگر سو نيز دفاع‌ از حقوق‌ جامعه‌ و بزه‌ديدگان‌ ايجاب‌ مي‌كند تا تمام‌ كوشش‌ و تلاش‌ خود را با ماموران‌ پليس‌ تحت‌ امر خود )ضابطين‌ دادگستري‌( صرف‌ كند.
در همين‌ راستا يكي‌ از موضوعات‌ موؤر و تاؤيرگذار در روشن‌ شدن‌ حقيقت‌، دستگيري‌، بازداشت‌ و تحقيق‌ از متهمين‌ و مظنونين‌ ارتكاب‌ به‌ جرم‌ است‌. به‌ويژه‌ در جرايم‌ مهم‌ با موضوعات‌ اخلال‌ در نظم‌ عمومي‌ و رعايت‌ حقوق‌ جامعه‌، دستگيري‌ و بازداشت‌ متهمين‌ و تحقيق‌ از آنان‌ اهميت‌ خاصي‌ برخوردار است‌.

نهاد قضايي‌ »دادسرا« در عين‌ عمل‌ به‌ وظايف‌ فوق‌ تلاش‌ مي‌كند تا با رعايت‌ حقوق‌ مردم‌ بي‌گناه‌ آنها را نيز مورد حمايت‌ و صيانت‌ قرار دهد.  

بنابراين‌ اين‌ نهاد بايد در انجام‌ وظيفه‌ قانوني‌ خود با دو محور اساسي‌، عنايت‌ و توجه‌ ويژه‌ مبذول‌ دارد:
 


تعداد بازدید : 2302
خرید و دانلود | 2,000 تومان
گزارش تخلف به پلیس سایت
مطالب مرتبط

9