طراحی لوگو


» تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه ، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است .
پاورپوينتي زيبا و كامل در بحث بازار و تاريخچه بازار masoud 1393/09/18 دسته بندی : رشته MBA 0

پاورپوينتي زيبا و كامل در بحث بازار و تاريخچه بازار

شامل 24 اسلايد كامل

مطالب 3 اسلايد اول رو در ادامه مطلب ببينيد

 

1.

بازار ایران با ویژگیهای منحصر به فرد خود همیشه زبانزد جهانیان بوده و نام ان به همه زبانهای جهان در امده است.بازرگان و سوداگر ایرانی باید در جایی مقام داشته باشد که خریدار بتواند به اسانی کالای او را با انچه دیگران دارند مقایسه کند.پدید امدن رسته و گرداوری کالای مشابه در دکانهای نزدیک به هم و در یک بازار معلول همین نظام خاص است.در روستاها و گاه در شهرها بازار در یک جا ثابت نمی ماند و محلهای خاص خود و روزهای خاص داشته باشد  و به همین جهت در کنار اغلب شهرها جای به نام بازارگاه هنوز وجود دارد.

2.

اصل کلمه بازار خیلی قدیمی است.بازار محل اجتماع ,دادوستد, کانون شورشها و سیاستمداریها, محل پخش اطلات و .... و گاهی نقش مکانی امنیتی داشته است در جشنها بازارها چراغانی و ازین بندی میشده است.

در ترجمه فارسی کتاب المسالک و الممالک(اصطخری)ذکری از بازارگاه ورودگرد میباشد و شهرهایی نظیر لرستان را که معمولا مجبور به عرضه محصولات خود در محلی خاص داشته را بازارگاه میگفتند.

همچنین شهرهایی که محل انبار بوده بارکده نامیده می شده.

3.

اغلب بازارها در شهرهای قدیم ایران بیرون از دروازه کاروان رو بوده به داخل شهر امتدادی یافته و گاهی تا حومه شهر میرفته است.

بازارهای سرپوشیده چه در شهرهای همسایه کویر و چه در ابادیها و روستاهای نمناک و سرد هنوز هم مناسب ترین محل برای پیشه ور و خریدار ایرانی است.

در شهرهای گرم مرکزی ایران رویه خوبی که برای احداث دکان در دو سوی خیابان وجود داشته حفظ شده است.در کنار پیاده رو جدا میکرد.اما معمای معاصر این سنت بسیار معتدل معماری ایرانی را کنار گذاشته است.


تعداد بازدید : 3980
خرید و دانلود | 1,850 تومان
گزارش تخلف به پلیس سایت
مطالب مرتبط

9