طراحی لوگو


» تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه ، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است .
آبیاری قطره ای کاظم آموزگار 1394/07/22 دسته بندی : رشته اقتصاد کشاورزی 0

فهرست مطالب این مقاله که در قالب فایل WORD و در 9 صفحه تقدیم حضورتان می گردد به شرح زیر است:

● مقدمه
● روش آبياري قطره اي
● قسمتهاي مختلف روش آبياري قطره اي
 الف) قسمت تأمين فشار و كنترل مركزي
ب) لوله ها و اتصال ها
ج) قطره چکان ها
● نكات ضروري قبل از شروع آبياري
● مزاياي آبياري قطره اي
● 
محدوديت هاي گسترش استفاده از روش آبياري قطره اي
 

مقدمه
از گذشته هاي دور كشاورزي يكي از مهمترين راه هاي تأمين غذاي انسان بوده است. زراعت در ابتدا بستگي زيادي به مقدار بارش برف و باران داشت و اگر در يك سال به اندازه كافي بارندگي نمي شد، محصول خوبي هم بدست نمي آنمد، بنابر اين، نياكان ما به فكر افتادند تا از آبهايي كه در طبيعت به صورت رودخانه، چشمه، چاه و قنات وجود داشت، براي آبياري زمينهاي خود استفاده كنند. به اين ترتيب بود كه روش زراعت ديم به زراعت آبي تبديل شد.
از بين رفتن خاك كشاورزي، دشواريهاي فراوان آبياري و صرف وقت و هزينه زياد، انسان را به فكر انداخت تا راه جديدي براي آسان تر شدن آبياري مزارع خود پيدا كند. سرانجام با الهام از ريزش باران در طبيعت «آبپاش» اختراع شد. ولي چون از اين وسيله نمي توانستند براي زمينهاي بزرگ استفاده كنند، روش تازه اي براي آبياري باغها و مزارع پيدا كرده، آن را « آبياري تحت فشار » ناميدند.
در اين روش آب به وسيله پمپ يا ختلاف ارتباع تحت فشار قرار گرفته  و به صورت باران يا قطره و يا روشهاي مناسب ديگر، در اختيار گياه قرار مي گيرد. آبيري تحت فشار، روش ها و دستگاه هاي مختلفي دارد كه يكي از آنها روش آبياري «قطره اي» است. 

امیدوارم این مقاله برای شما سودمند باشد و بهره کافی را از مطالب آن ببرید.

-

تعداد بازدید : 2541
خرید و دانلود | 2,000 تومان
گزارش تخلف به پلیس سایت
مطالب مرتبط

9